De eerste maand!

Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik nu een maand, samen met Terra, in Australië. Ik wilde eerst geen blog gaan bijhouden omdat ik er geen zin in had, maar ik ga het nu toch wel doen, ik weet niet hoe vaak en hoe uitgebreid maar ik schrijf voor nu even een samenvatting van de afgelopen maand. Omdat ik van een maand ga schrijven kan ik niet alle details beschrijven, maar vooral de hoofdlijnen.

Op 16 november vlogen Terra en ik samen naar Sydney in Australië, waar we in de avond aankwamen. We hadden van tevoren al een hostel geboekt voor de eerste twee dagen. Hier in Sydney zijn we ongeveer 3 dagen gebleven en vooral om een aantal dingen te regelen zoals een bankaccount en een simkaartje voor onze telefoon. Na een aantal dagen zijn we van Sydney naar Cairns gevlogen, omdat we vanaf Cairns onze reis naar beneden wilden beginnen. Zondag 20 november kwamen we al vroeg aan in Cairns, we konden het hostel nog niet in omdat er dat weekend behoorlijk gefeest was door mensen die op een boerderij werkten. We zijn toen naar de lagoon (een soort nagemaakt strand met zwembad, wat je in een aantal grote steden hebt) gegaan om even wat te eten en te zitten.

We zijn een aantal dagen in Cairns gebleven en we begonnen hier ook met het zoeken naar een auto, of eigenlijk een busje! De maandag in Cairns hebben we de stad een beetje doorgewandeld om even te kijken waar we waren beland. Dinsdag hadden we een duik/snorkel trip (geboekt samen met twee andere trips in Sydney) in het great barier reef, wat ongeveer van Cairns tot aan Brisbane loopt. We zijn op twee verschillende plekken geweest en mochten hier 1,5 uur snorkelen! We hebben veel mooie vissen gezien, een schildpad en erg veel mooi gekleurd koraal.Terra deed ook een proefduik wat bij de trip en prijs inbegrepen zat, wat ik helaas niet kon doen vanwege mijn oren, maar het snorkelen was ook al hartstikke mooi! Deze avond zijn we met een aantal mensen van de trip gaan eten in en restaurant waar je voor 9$ een maaltijd en een drankje krijgt, leuk om de dag zo af te sluiten.

De woensdag (23/11/16)avond kwam Jelmer aan in Cairns!! :) We hebben met zijn drieën wat gegeten en een biertje gedronken. De volgende ochtend zijn we met een huurauto (ook met zijn drieën) naar Cape Tribulation gegaan, dat is een plek 140 km boven Cairns en ongeveer 2,5 uur rijden. Cape Tribulation is bijzonder omdat het regenwoud hier direct grenst aan het strand.

Onderweg naar 'Cape trib'zijn we een aantal keer gestopt om even van de mooie uitzichten te genieten. Ook kwamen we onderweg eencassowary tegen, een soort dinosaurus vogel!

Het schijnt dat de weg naar 'Cape trib'de mooiste route is na de great ocean road in Australië. De volgende ochtend, vrijdag, zijn we om 4.45 opgestaan om de zonsopgang te bekijken vanaf het strand, het was even zoeken maar gelukkig hebben we het optijd gevonden en was het de moeite waard! Een paar uur hierna zijn we weer vertrokken uit 'Cape trib'en hebben we nog een stop gemaakt bij 'Mossman Gorge' een nationaal natuurpark, ook een regenwoud. We hebben hier een wandeling gemaakt en konden afkoelen in een beekje.

Het weekend dat we terugkwamen hebben we niet meer zoveel gedaan, behalve dat we twee auto's bekeken hebben. De maandag hierna kregen we te horen dat eenbusje waarop we geboden hadden voor ons was!! Op dinsdag hebben we alle papieren getekend en op woensdag konden we hem halen! Ons eigen busje!!

Donderdag (24/11/16) zijn we vertrokken naar Millaa Millaa, een plek waar een aantal watervallen zijn en waarvan Millaa Millaa de bekenste is, vanwege de reclame van herbal essences met een hair flip. Nadat we bij deze watervallen zijn geweest zijn we doorgereden naar Missionbeach, waar eigenlijk niks te doen is, behalve activiteiten zoals skydiven. Vanaf Mission Beach zijn we dus doorgereden naar de Wallaman falls, een hele mooie hoge waterval. Hierna zijn we naar een gratis camping gereden in Balgal, niet een bijzondere plek maar wel gratis.

Hier heb ik het bed helemaal stevig neergezet in de bus, want deze wankelde nog behoorlijk bij elke draai die je maakte, ik was toen wel trots op mezelf en voelde me net mijn vader met alle touwtjes en plankjes waarmee het nu vast staat. Het bed staat nog steeds super stevig, inmiddels hebben we ook een kerstslinger opgehangen en wat kerstlichtjes op zonne energie zodat we ook savonds wat kunnen zien, het wordt al steeds meer een huis.

Vanaf Balgal, waar we twee nachten sliepen, reden we via Townsville en Bowen door naar Airlie Beach. Op 7 december kwamen we in Airlie Beach aan en op 9 december haddden we een zeiltrip rondom de Whitsunday's. In de dagen voor deze trip hebben we in Airlie beach een beetje rond gelopen, bij de lagoon gelegen en eenwandeling gemaaktop een berg. In Airlie beach wilden we stiekem gaan parkeren (in Bowen ook gedaan) in een normale straat, zodat je niet 25$ hoefde te betalen voor een camping. Helaas kwamen we er 's ochtends achter dat we een boete onder onze ruitenwisser hadden gekregen vanwege het kamperen op een plek waar dat niet mocht, 243$... De tweede nacht zijn we dus maar bij een hostel gaan staan met de auto, samen met Jelmer die ook was aangekomen in Airlie Beach met zijn eigen auto!

De 9e begon onze trip naar de Whitsunday's een van de vele eilanden in het Whitsunday gebied, met een wit strand. 's Middags stapten we de boot op, genaamd Habibi,(nadat we eerst bij de verkeerde boot stonden..) en voeren we naar een plek dichtbij het eiland waar we de volgende ochtend heen gebracht zouden worden. Op de boot was het gezellig met4 Nederlanders,een Engelsman, tweeItalianen maar vooral heel veel Duitsers (zoals overal hier in Australië). Al vroeg in de ochtend werden we met een bootje naar het Whitsunday eiland gebracht om hier een paar uur rond te kijken en te relaxen op het strand. Het strand was echt enorm wit en zacht, en leek en voelde net alsof jeopbloem liep! Vanaf een uitkijkpunt had je heel mooi uitzicht over de zandbanken die bij eb heel mooi droogvallen, ik hoop dat ik er een paar foto's bij kan plaatsen. Nadat we op het eiland waren geweest gingen we naar twee plekken om te snorkelen, bij de eerste plek zagen we twee schildpadden (!!) en veel mooie gekleurde vissen en koraal en bij de tweede plek vooral heel veel mooie vissen en koraal. Bij deze plek gingen we voor anker en bleven we de nacht ook slapen. De volgende ochtend zagen we bij het ontbijt dolfijnen zwemmen en daarna namen we nogeen laatste duik om te snorkelen en voeren we weer terug naar de havenvan Airlie Beach. We vonden het snorkelen hier eigenlijk nog mooier dan met onze snorkeltrip die we hadden bij Cairns.

Na deze trip zijn we meteen weer verder gereden, naar Mackay, waar Jelmer ook was. En na Mackay reden we met de twee auto's door naar Rockhampton. In Rockhampton zijn we naar grotten geweest en daarna naar een gratis dierentuin, waar vooral de Australische dieren waren. Na Rockhampton reden we, alleen Terra en ik want Jelmer moest werken, door naar Agnes Water/Town of 1770. We stonden hier op goedkope camping, toen we aan het koken waren kwamen er twee Australische mannen (van 60 en 66 jaar)bij staan met wat bier en later nog een man die kwam koken. Uiteindelijk hebben we deze avond met de drie mannen een vrouw en later nog een paar andere backpackers gezeten. Het was grappig hoe dit zo tot stand kwam, maar ook een beetje gek dat twee van die meiden met van die volwassen mensen aan een tafel zaten. De volgende dag had Terra een scooter tour rondom 1770 en ben ik een wandelingetje gaan maken en heb ik wifi gebruikt bij de bibliotheek. De dag erna, gisteren 16 december, zijn we 's ochtends gaan surfen hier in 1770, wat hier goedkoop schijnt te zijn. We hadden ongeveer 3 uur les, wat echt super leuk was, het lukte goed en ik kon de techniek goed oefenen.

Na het surfen zijn we doorgereden naar Bundaberg (klinkt Duits maar ligt wel in Australië) waar we nu ook zijn.

Vannacht hebben we op een gratis camping aan de kant van de weg gestaan, er stonden een aantal andere busjes met alleen maar Fransen erin! Het leek wel of we op de camping in Frankrijk stonden. Ik denk dat we straks door gaan rijden naar een andere plek.

Ik hoop dat dit verhaal niet te lang was om te lezen, het was van een hele maand, wellicht ga ik nu wat vaker schrijven en kan ik wat uitgebreider over de belevenissen vertellen. We zijn vandaag dus een maand en een dag weg van huis, wat nog helemaal niet zo voelt. Het voelt wel lang geleden dat ik thuis was maar het voelt nog maar alsof we hier2 of 3 weekjes zijn. Met de bus gaat het goed, hij rijdt goed en we zijn er erg blij mee, je hebt zo toch een beetje je eigen huisje waarmee je rond kan rijden. Samen met Terra is het erg gezellig en we gaan ons vast goed vermaken de aankomende maanden!

De komende weken zullen we waarschijnlijk opzoek gaan naar werk rondom Brisbane, voor 2 maandjes, waarna we doorrijden naar Melbourne en vanaf daar de great ocean road gaan doen, en wie weet kunnen we ook nog wel naar de westkust!

Iedereen bedankt voor het lezen en de berichtjes die ik al gekregen heb in de tijd dat ik hier ben!

Tot de volgende blog. :)

Doei en dikke tût!

Reacties

Reacties

Carla

Wat een verhaal en wat een belevenissen. Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. Heel veel plezier gewenst en ik kijk uit naar je volgende verhaal. Dikke kus terug

Ingrid

Leuk dat je toch gaat schrijven! Doe maar lekker vaak!!!!
Ik had natuurlijk al veel gehoord maar vindt het mooi om te lezen, kan me al een beetje voorstellen wat jullie zien en beleven

Peggy

Jaaaaa, toch een blog!!!!! Super leuk om te lezen. Wat een gave reis maken jullie. Geniet er maar lekker van

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!